Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(4)
Forma i typ
Książki
(4)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(3)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia dla Dorosłych
(2)
Filia nr 2
(1)
Filia nr 9
(1)
Autor
Downs William Missouri (1955- )
(1)
Drozdowska Anna Karolina
(1)
Millar Gavin (1938- )
(1)
Mączyński Rafał
(1)
Reisz Karel (1926-2002)
(1)
Russin Robin U. (1957- )
(1)
Schabenbeck Martin
(1)
Spirydowicz Ewa
(1)
Szafrański Tomasz (1977- )
(1)
Weston Judith (1946- )
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(4)
Odbiorca
Filmowcy
(1)
Montażyści filmowi
(1)
Reżyserzy
(1)
Temat
Aktorstwo
(1)
Montaż filmowy
(1)
Pisarstwo
(1)
Produkcja filmowa
(1)
Reżyseria
(1)
Technika filmowa
(1)
Temat: czas
1901-2000
(1)
1918-1939
(1)
1939-1945
(1)
1945-1989
(1)
Gatunek
Scenariusz filmowy
(2)
Opracowanie
(1)
Podręcznik
(1)
Poradnik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Kultura i sztuka
(2)
4 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Technika montażu filmowego / Karel Reisz, Gavin Millar ; tłumaczenie Rafał Mączyński. - Wydanie 3. - Warszawa : Wydawnictwo Wojciech Marzec, 2016. - XIX, [1], 404 strony : ilustracje, fotografie ; 24 cm.
Tytuł oryginału: The technique of film editing. Na okładce: Biblia" dla montażystów i reżyserów - światowy bestseller od przeszło 50 lat!.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 778.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Chcesz być znanym scenarzystą? Marzysz o tym, by osiągnąć perfekcję w pisarskim rzemiośle? A może masz problem z historią, w której brakuje kilku punktów, decydujących o jej atrakcyjności? Na każde z Twoich pytań i wątpliwości precyzyjnie odpowie podręcznik "Jak napisać scenariusz filmowy", polecany przez samego Juliusza Machulskiego. Książka ta, której autorami są William Missouri Downs oraz Robin Russin, zawiera kompletny kurs, dotyczący tworzenia scenariuszy filmowych. Jeśli chcesz dobrze skonstruować swoją kolejną pracę, po prostu sięgnij po tę pozycję. W książce przedstawione zostały wszelkie szczegóły, dotyczące tworzenia scenariusza w taki sposób, żeby dobrze się sprzedał i został wykorzystany przez innych twórców. Jest tam poruszonych też bardzo dużo kwestii technicznych - jak zapisywać poszczególne kwestie, kiedy i gdzie umieszczać didaskalia, jakimi słowami oznaczać początek i koniec scenariusza. Pokazana jest również sama konstrukcja fabuły, by autor nauczył się odpowiednio budować napięcie, posługując się między innymi punktami zwrotnymi, umieszczanymi we właściwych momentach historii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 791.6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W europejskich kręgach filmowych powszechne jest przekonanie, że format jest nieistotny; liczy się jedynie treść. I w gruncie rzeczy jest w tym podejściu sporo prawdy. Jednak amerykańscy scenopisarze wypracowali określony format, dzięki któremu najważniejsza jest opowiadana historia. Jest to specyficzna mieszanka ściśle określonej formy i zarazem lekkiego, łatwego stylu, zrozumiałego dla szerokiej rzeszy czytelników. Konieczność zunifikowania formatu scenariusza europejskiego wynika z jednej strony z coraz większego znaczenia bodźców wzrokowych, na które intensywnie oddziałuje telewizja i media elektroniczne, z drugiej - z prostego faktu, że warto wypracować jednolity system umożliwiający współpracę między europejskimi firmami producenckimi. Niniejsza książka przedstawia w gruncie rzeczy format scenariusza na rynek amerykański, najbardziej dochodowy, jednak z powodzeniem może posłużyć autorom europejskim jako wzorzec, narzędzie, dzięki któremu zamkniemy naszą wizję współczesnego świata w ściśle określonej formie literackiej, jaką jest scenariusz. Lekkości dodają książce anegdoty, obrazujące funkcjonowanie filmowego światka. Warto podkreślić, że autor wychodzi z założenia, iż czytelnik zna podstawy pisania scenariusza, takie jak budowa postaci czy konstrukcja akcji. Im większa znajomość formatu, tym bardziej precyzyjna konstrukcja, tym dokładniej oddane pomysły. Określony format nie zamyka drogi wyobraźni; pozwala jej rozwinąć skrzydła, ba, poszerza jej horyzonty.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 791.62/.63 (1 egz.)
(dostępność ok. 20.05.2024)
Książka
W koszyku
Reżyseria filmowa czy telewizyjna to zawód wysokiego ryzyka. Zabiera całą twoją uwagę i przykuwa ją w każdym momencie, wymaga zebrania wszelkich środków i zmieszczenia się w pewnych granicach - to najbardziej wymagający spośród wszystkich zawodów związanych z rozrywką. Ale dla wielu reżyserów podekscytowanie, które czują w związku z nowym projektem zamienia się w trwogę, gdy przychodzi czas pracy z aktorami. Reżyserowanie aktorów to metoda tworzenia kreatywnego, opartego na współpracy związku z aktorami, wyciąganie esencji z prób, pomoc przy słabym wykonaniu i dawanie najlepszych reżyserskich wskazówek.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 792.028 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej